2015/11/22

Söndagsfundering

Jag hör på nyheterna att den gripne "terroristen" inte var någon terrorist utan en helt vanlig flykting. Han råkade bara vara lik en terrorist på bild. En biograf i Stockholm blev utrymd efter att någon sett en person som betett sig underligt på biografen. Vi uppmanas i media att vara extra uppmärksamma och vaksamma, även om det, som det har visat sig, drabbar oskyldiga. Terrorn härjar i Europa och kryper allt närmare vårt land. Vi känner vanmakt och oro. Låt oss hoppas och be för en värld i fred och låt den komma snart!
Mitt i all denna oro som vi känner gör kungen ett uttalande - om klimathotet. Han vill förbjuda badkar. Han lider inte brist på engagemang, vår konung.
Idag har jag satt upp mina vackra stjärnor som får lysa upp novembermörkret. Jag hoppas på julefrid men framförallt en värld i fred. Ha en skön söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar