2012/07/12

Mina nya...

solglasögon får jag ingen användning för denna sommar. Kallt och regnigt är det. Vi har inte haft en sådan här regnig juni sedan 1992. Nu måste värmen komma snart!
Den här tiden på året är högsäsong för inbrottstjuvar och ficktjuvar. Ha inga värdesaker hemma, ha inga kontanter. Om du går på stan, ha dina värdesaker innanför kläderna, kort och dyl. Läste om en 78-årig kvinna som blev av med sin handväska mitt på förmiddagen i söndags vid Domkyrkan. Tjuven kom över kort, kontanter och nycklar, hon fick byta lås till sin bostad.
Inatt vid halv två hörde jag konstiga ljud från gården nedanför. Det var två killar på cykel som skulle stjäla cyklar. Jag öppnade fönstret och hörde då en dam som ropade: "Du lämnar min cykel ifred!"
De flydde vettskrämda i panik. Ha det bra i regnet och glöm inte bort att röra på dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar