2012/11/28

Morgonfika...

med nybakad lussekatt! Saffransdegen är ingen rolig historia, den kräver mycket jobb. Men att baka ut lussebullarna är kul. De blev luftiga och fina. Problemet är att min ugn pajade mitt i bakningen, hela handtaget trillade av! Överdrivet slitage?
Nu innan jul sker många inbrott. Bara i mitt område har det skett 35 bostadsinbrott i höst. Tjuvarna passar oftast på när du inte är hemma, krossar en ruta eller bryter sig in via altandörren. Hörde om en fasadklättrare i Stockholm som klättrar flera våningar i de finare kvarteren och tar sig in via balkongen. När jag skulle ta ut pengar från en bankomat i förrgår upptäckte jag att det såg konstigt ut på displayen och att folk inte vågade ta ut sina pengar. Ringde till Swedbank och påtalade detta. Nu var det inget skumt, men de var oerhört tacksamma över att jag hade hört av mig. Om du ser eller hör något konstigt, tveka inte att agera, hellre en gång för mycket än en för lite!
Ha nu en bra, gråkall novemberdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar