2014/06/06

Gul och blå

Idag ska vi celebrera det svenska med hjälp av flaggor och bakelser. Det  tänker jag inte göra. Jag ska fundera över vad det är som har gått snett med  Sverige och varför. Vi som har upplevt en sorglös tid och levt i bekymmerslösa decennier känner att någonting har gått förlorat. Vi har fått ett land med enorma klassklyftor där otryggheten breder ut sig, varje dag får vi läsa om skottlossningar. Gamla och svaga vågar sig knappt ut på dagtid längre och ungdomar som aldrig kommer in på arbetsmarknaden. En okontrollerad invandring ( nej, jag är ingen rasist ) av människor som kommer att leva i ett livslångt utanförskap. Har den svenska dumsnällheten gått för långt? Nej, jag är inte glad över att jag är svensk men tacksam över att ha fått växa upp i ett vackert och tryggt land, en idyll som inte finns längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar