2025/10/09

Vilken choklad!

 När jag var liten stod en jättestor chokladask ( 1000 gram ) Marabou Fortuna i vardagsrummet på jul. Det var en kvalitetschoklad gjord på riktiga ingredienser som mörk och ljus choklad, nötter, nougat, marsipan och mandel. Den har slutat att tillverkats sedan många år tillbaka. Fortfarande säljs den billiga Aladdin till jul men många är besvikna på innehållet, bl. a trillingnöt, körsbär i likör och fransk nougat har försvunnit. I år försvinner även höstnougat, romrussin, jordgubbskrisp och apelsin/kanel. Jag blev överlycklig när jag hittade en chokladask på nätet som tillverkar dom gamla Aladdin klassikerna. Nu är julen räddad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar