2025/10/10

Broken angel


 Min vackra änglaljusstake i porslin gick sönder för några jular sedan och jag var förtvivlad. Jag har letat efter den överallt utan att lyckas hitta den. Jag la ut den på "köpes" på Blocket och fick tips av en person där att den fanns på Tradera. Jag började buda på Tradera och vann budgivningen idag, jag är så glad!

Happy Friday!

Havregrynsgröt med rårörda lingon 



 

2025/10/09

Vilken choklad!

 När jag var liten stod en jättestor chokladask ( 1000 gram ) Marabou Fortuna i vardagsrummet på jul. Det var en kvalitetschoklad gjord på riktiga ingredienser som mörk och ljus choklad, nötter, nougat, marsipan och mandel. Den har slutat att tillverkats sedan många år tillbaka. Fortfarande säljs den billiga Aladdin till jul men många är besvikna på innehållet, bl. a trillingnöt, körsbär i likör och fransk nougat har försvunnit. I år försvinner även höstnougat, romrussin, jordgubbskrisp och apelsin/kanel. Jag blev överlycklig när jag hittade en chokladask på nätet som tillverkar dom gamla Aladdin klassikerna. Nu är julen räddad!


Happy Thursday!

 Dä ä svårt å kömme öpp när en mår så här aldrig riktigt på töpp och värk både här och där
 e hårresande dag in i duscha mä detsamma dags att ta nye tag och håret vackert kamma